< vorig project | ||
Nieuwe
entree centrumplan Ulft
Aanleiding hiervoor was de aanleg van een regenwaterriolering in de Deurvorststraat tussen het voormalige Hotel de Sluis en het Kennedyplein en de onveilige oversteek van de Bongersstraat. In dit project is intensief samengewerkt met een groep van afgevaardigden bestaande uit bewoners en ondernemers uit beide straten, de gemeente Oude IJsselstreek en civieltechnisch projectbureau Anacon. Dick van Aken en Olaf Molenaar, die samen ook Ulft2020 leiden, hebben het proces van communicatie, inspiratie verzorgd. Alle input is door Dick van Aken Architectuur verwerkt in een concept ontwerp, wat door Anacon infra is verwerkt naar het Voorontwerp. |
||
Concept ontwerp n.a.v. overleg met de buurt door Dick van Aken Architectuur. Dit ontwerp vormt de basis voor de verdere uitwerking door civieltechnisch bureau. |
||
Wat is er veranderd:
De snelheid op de Bongersstraat moest omlaag. Het was al een 30 km zone,
maar visueel was er geen verandering met de reguliere 50 km snelheid. De
rijbanen van de Bongersstraat zijn ter plaatse uit elkaar getrokken.
Visueel oogt de weg hierdoor
smaller. De brede, met bomen beplantte groene middenberm zorgt er voor
dat de straat beter kan worden overgestoken. Belangrijk punt in het
overleg met de buurt was dat de Deurvorststraat bij het centrum van Ulft
hoort. De verblijfskwaliteit moest omhoog. Fietsers en voetgangers
krijgen in de nieuwe situatie meer ruimte. Voor de auto's is de
straat minder aantrekkelijk gemaakt. Ook zijn er minder parkeerplaatsen.
Dit werd mogelijk door de aanleg van de nieuwe entreeroute voor auto's,
de Keurkamer en de parkeerplaats bij het Anker. |
||
foto: Deurvorststraat |
||
foto: Bongersstraat |
||
foto: entree gemarkeerd door bijzondere Schabracq lantaarn | ||
Concept ontwerp n.a.v. overleg met de buurt door Dick van Aken Architectuur. Dit ontwerp is de basis voor de uitwerking door civieltechnisch bureau. |
||
< vorig project | ||
|